söndag 18 september 2011

Bra helg med MSF Skåne!

Nyss hemkommen från arbetshelg med MSF Skåne. Vi var på Lögnäs gård - fantastiskt ställe! Idag på morgonen fick vi visat för oss hur det går till när kor mjölkas (riktigt high tech alltså, en automatisk mjölkare som med laser kände av var spenarna satt, tvättade av dem och därefter satte på suginstrument som sedan förde mjölken till en stor maskin). Korna var så söta! Det stod i kö till mjölkmaskinen och var så ordentliga. Lögnäs gård hade kattungar och kalvar också, som jag fick klappa. Jag som älskar djur! Vilken bra start på morgonen!

Nåja, att klappa gulliga djur var inte det enda vi gjorde. Effektivt, roligt och kreativt. Så skulle jag vilja sammanfatta vår arbetshelg. Vi fick mycket gjort och många bra idéer kom fram. Vi har väldigt roligt ihop också, i MSF. Det är viktigt att ha roligt, när man engagerar sig ideellt.

Nu är jag trött. Har varit borta nästan varje helg i september och det börjar märkas. I morgon har jag jour på kvällen, fram till 23. Ska försöka att gå och lägga mig lite tidigare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar